Sluit een verzekering af voor uw reis

Wat de reden van uw reis ook is, Air France en Allianz Assistance hebben de handen ineengeslagen om u de beste verzekering en hulpverlening te bieden, zodat u met een gerust hart op reis kan gaan.

Raadpleeg het verzekeringsinformatiedocument (IPID) en de Algemene Voorwaarden van elk pakket voor meer informatie over de dekkingen.

Annulering

✔ Annulering en wijziging van de reis Terugbetaling van de kosten voor het annuleren of wijzigen van uw vliegticket tot €5 000/persoon.

✔ Gemiste vlucht Terugbetaling van een nieuw ticket in geval van een onvoorziene gebeurtenis

Moet worden afgesloten tijdens het boeken of op dezelfde dag.

Uitgebreid

✔ Annulering en wijziging van de reis Terugbetaling van de kosten voor het annuleren of wijzigen van uw vliegticket tot €5 000/persoon.

✔ Gemiste vlucht Terugbetaling van een nieuw ticket in geval van een onvoorziene gebeurtenis

✔ Vertraagde vlucht Vergoeding tot €250 in geval van vertraging bij vertrek > 4 uur

✔ Bagageschade Vergoeding van 1e noodzakelijke aankopen tot € 200 in geval van vertraging > 12 uur & vergoeding tot € 1 000 in geval van schade, diefstal of verlies

✔ Repatriëring bijstand Organisatie en betaling van uw repatriëring voor u en uw gezin

✔ Vervroegde of vertraagde terugkeer Vergoeding van transportkosten om uw reis voort te zetten of terug te keren naar huis

✔ Dringende medische kosten voor noodgevallen Vergoeding van medische kosten en ziekenhuisvoorschotten tot €300 000

✔ Verlengd verblijf Terugbetaling van verblijfskosten tot €100/dag gedurende 10 dagen

Moet worden afgesloten tijdens het boeken of op dezelfde dag.

Hulpverlening

✔ Vertraagde vlucht Vergoeding tot €250 in geval van vertraging bij vertrek > 4 uur

✔ Bagageschade Vergoeding van 1e noodzakelijke aankopen tot € 200 in geval van vertraging > 12 uur & vergoeding tot € 1 000 in geval van schade, diefstal of verlies

✔ Repatriëring bijstand Organisatie en betaling van uw repatriëring voor u en uw gezin

✔ Vervroegde of vertraagde terugkeer Vergoeding van transportkosten om uw reis voort te zetten of terug te keren naar huis

✔ Dringende medische kosten voor noodgevallen Vergoeding van medische kosten en ziekenhuisvoorschotten tot €300 000

✔ Verlengd verblijf Terugbetaling van verblijfskosten tot €100/dag gedurende 10 dagen

Moet worden afgesloten voor de eerste vlucht, beschikbaar voor flexibele tickets.

Ik heb al een reis geboekt en wil een verzekering afsluiten

Ik wil een vlucht boeken met een verzekering

Vragen en antwoorden

Deze reisverzekeringspolis is bedoeld voor u als u een of meer vliegtickets boekt op de website van Air France om te reizen naar bestemmingen die worden aangeboden door Air France (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten door de verzekeringspolis) en als u beschermd wilt worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten uw macht, die zich voor of tijdens uw reis zouden kunnen voordoen.

Om een verzekering te kunnen kopen moet u ingezetene zijn van België.

Deze verzekering is niet geschikt voor u als:

- U tijdens uw reis deelneemt aan bepaalde extreme sportactiviteiten of sportwedstrijden

- U meerdere reizen binnen een jaar wilt verzekeren

- Uw reis al begonnen is

- Uw reis plaatsvindt in een land dat is uitgesloten in de verzekeringspolis

- U al gedekt bent door een andere verzekering met dezelfde dekking.

Nee, een reisverzekering biedt geen dekking wanneer u van gedachten verandert over uw reis.

Nee, een reisverzekering dekt geen annulering van een vlucht door de vervoerder, ook niet in het geval van een staking. Alleen de annulering van een vliegticket door u, en om een gedekte reden, komt in aanmerking voor terugbetaling onder uw reisverzekering.

Om een terugbetaling voor een geannuleerde vlucht te verkrijgen, nodigen wij u uit om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice van de luchtvaartmaatschappij.

Met de medische nooddekking kunt u:

- Vergoed worden voor de onvoorziene dringende medische kosten die u kunt maken tijdens uw reis in het buitenland, zoals een bezoek aan een lokale arts in geval van een kleine gezondheidskwestie (buikgriep, keelpijn...), medische tests en/of medicijnen voorgeschreven door een lokale arts (bloedonderzoek, radiologisch onderzoek...), dringende tandartskosten, bijvoorbeeld in geval van ernstige kiespijn.

- Profiteren van de betaling van hospitalisatiekosten, als u als ziekenhuispatiënt moet worden opgenomen bij een ongeval of een ernstig gezondheidsprobleem (hospitalisatiekosten, chirurgie, onderzoeken...).

- Profiteren van de betaling voor medisch noodzakelijk vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis of geschikte faciliteit, evenals medische repatriëring naar uw huis na een gedekte ziekte of verwonding.

De snelste en eenvoudigste manier om een claim in te dienen is door naar de website te gaan ophttps://allianz-protection.com. Om te beginnen heeft u uw e-mailadres of polisnummer nodig, evenals uw vertrekdatum of aankoopdatum van de polis.

U kunt ook contact met ons opnemen via claims.be@allianz.com of via +32 2 290 64 68.

Documentatie ter ondersteuning van uw claim is vereist voordat wij uw claim kunnen beoordelen. Zodra u uw claim heeft ingediend, ontvangt u een bevestigingse-mail.