Bijzondere voorwaarden

Tarieven

De vermelde tarieven omvatten altijd de taksen, heffingen en de toeslagen. Toch kunnen er, op bepaalde bestemmingen, bij aankomst en/of vertrek bijkomende taksen van de passagiers gevraagd worden. De tarieven zijn enkel gegarandeerd wanneer u over een boekingsnummer beschikt. Onbeperkte Eerste klasse en Business klasse tarieven (Eerste klasse ruimte en Business class ruimte) Met de Eerste klasse tarieven en sommige Business klasse tarieven kan u uw reisdata en vluchten wijzigen of een terugbetaling vorderen zonder toeslagen. Beperkte Business klasse tarieven ( ‘Business ruimte´) Onze laagste Business klasse tarieven zijn afhankelijk van de beschikbaarheid. Deze tarieven kunnen belangrijke beperkingen inhouden, zoals een reservering, een minimum en/of maximum verblijf vereiste, supplementen verbonden aan kosten, niet terugbetaalbaar zijn en niet in aanmerking komen voor prijsverminderingen voor kleuters of kinderen. Onbeperkte Economy klasse tarieven (Tempo, Tempo Challenge en Alizé) Met die tarieven kan u op gekozen data reizen. U kan uw reisdata wijzigen en een terugbetaling vragen. Beperkte Economy klasse tarieven Onze laagste tarieven zijn afhankelijk van de beschikbaarheid. Deze tarieven kunnen belangrijke beperkingen inhouden, zoals een reservering, een minimum en/of maximum verblijf vereiste, supplementen verbonden aan kosten, niet terugbetaalbaar zijn en niet in aanmerking komen voor prijsverminderingen voor kleuters of kinderen. Belangrijk: Deze voorwaarden verschillen ook in functie van de bestemming en de reisperiode. Mocht u speciale vragen hebben inzake de reisdagen, contacteer dan onze dienst reserveringen voor verdere hulp. België: 02 / 620 01 84 Als u een terugbetaling wilt aanvragen van een ticket dat u hebt gekocht in een reisagentschap, moet u in eerste instantie contact opnemen met uw reisbureau. Zij beschikken namelijk over de nodige informatie om uw terugbetaling te regelen. In geval van moeilijkheden, staat onze klantenservice voor u klaar. U kan contact opnemen met deze dienst via de pagina Contacteer ons.

Boeking op airfrance.be

  • Uw reservering wordt bevestigd zodra u uw betalingselementen in het boekingproces hebt ingevoerd en op “bevestig uw bestelling” klikt. Daarna zou u uw bevestigingsnummer moeten ontvangen, dat uit 6 alfanumerieke tekens bestaat, en in de rechter bovenhoek van het bevestigingsblad verschijnt. U zal ook een bevestiging per e-mail ontvangen met een samenvatting van uw vluchtelementen. Airfrance.be kan u ook de beschikbaarheid van plaatsen en de details betreffende de tarieven geven, zonder dat u een reservering moet boeken. De tarieven zijn enkel gewaarborgd wanneer u de referentie van uw boeking hebt ontvangen.
  • Alle belangrijkste creditcards worden aanvaard: American Express, MasterCard, Visa, Diners Club, EuroCard. Om te boeken moet de titularis van de kaart minstens 18 jaar oud zijn op het ogenblik van het boeken voor zichzelf of voor anderen.
  • U hebt veilige online betaling door de SSL (Secure Socket Layer) technologie in deze website, die aankooptransacties codeert. SSL codeert alle communicaties tussen uw computer en onze server, zodat de communicatie niet kan worden onderschept. Als uw browser met SSL uitgerust is, zullen uw transacties automatisch beveiligd worden.
  • Duur van een communicatie: mocht het boekingsproces gedurende langer dan 20 minuten stilvallen, dan dient het voor uw eigen veiligheid te worden herbegonnen.
  • Als u een met anderen gedeelde PC voor toegang tot het Internet gebruikt, verzeker u ervan dat uw gegevens niet toegankelijk zijn voor andere personen wanneer u de communicatie beëindigd, en dit door alle windows van de browser te sluiten.
  • Air France werkt in overeenstemming met de Europese Wetgeving betreffende de persoonlijke levenssfeer.

Vluchten met bestemming Continentaal China

Als u reist vanuit Parijs naar Continentaal China, moet u een PCR-test en een serologische test (IgM) op Covid-19 laten uitvoeren in Parijs. Deze regel is ook van toepassing als u een overstap hebt in Parijs. Als de resultaten van deze tests (PCR, IgM of beide) positief zijn, zal u uw reis naar China niet kunnen voortzetten. In deze veronderstelling zal uw ticket voor het traject tussen Parijs en China niet langer geldig zijn. In dat geval moet u contact opnemen met onze klantenservice om uw ticket te wijzigen en, indien nodig, terug te keren naar uw land van vertrek zodra uw land dit toestaat.

Afleveren van Tickets

U kan reservering en betaling voor uw boeking over het Internet uitvoeren tot 24 voor het vertrek. Zodra u voor uw reis betaald hebt, wordt uw Ticket in de Air France database aangemaakt. Zodra uw boeking volledig uitgevoerd is, ontvangt u per e-mail een trip summary met alle nodige informatie voor uw reis, samen met sommige verplichte wettelijke bepalingen. Als u online boekt is een Elektronisch Ticket verplicht, tenzij de route niet gepast is. Uw Elektronisch Ticket wordt u per e-mail toegezonden. Mocht de route niet geschikt zijn voor elektronische tickets dan wordt u een papieren ticket per post naar uw Belgisch adres gezonden. Passagiers die met een papieren ticket reizen, moeten hun verblijfplaats in het land van vertrek hebben. Met een Elektronisch Ticket reist u gemakkelijker. U kan uw instapkaart ontvangen via het Internet, een Self-Service Kiosk of aan een check-in counter. U hoeft dus niet meer langs het verkoopbureau te gaan als u in de luchthaven aankomt.

Gebruik van tickets

GEDRAG AAN BOORD

De Passagier wordt ervan op de hoogte gebracht dat wanneer artikel 15 (GEDRAG AAN BOORD) niet werd opgenomen in de Algemene Transportvoorwaarden, en in overeenstemming met de bepalingen van hun artikel 9 (Weigering en beperking van het transport), hij kan worden ingeschreven op de lijst met een boardingsverbod voor luchtvaartuigen van de Vervoerder in toepassing van het CNIL-verslag nr. 2016-240.