Abonnementskaarten
Door de vervoerder: elke wijziging van het programma die een stijging van het aantal vluchten tot gevolg heeft, is ten gunste van de passagier. Elke vermindering van het aantal vluchten en elke opheffing van een lijn, zowel tijdelijk als definitief, geeft geen enkel recht op terugbetaling van de kaart. Door de kaarthouder of de abonnementnemer: de wijziging van het contract moet ten minste 8 dagen van tevoren worden aangevraagd.
Wijziging is alleen toegestaan voor de vervanging van het oorspronkelijke contract door een contract van een hogere waarde. De restwaarde van het oorspronkelijke contract wordt berekend in verhouding tot de gebruiksmaanden om het verschil met het nieuwe eenjarige contract te innen. Elke begonnen maand geldt als een voltooide maand. In andere dan bovengenoemde gevallen, leidt elke wijziging van het contract tot beëindiging volgens de voorwaarden gesteld onder 'Beëindiging van het contract'.
Door de vervoerder: elke opheffing van een Abonnementskaart geeft recht op terugbetaling van de kaart, berekend op basis van de restwaarde in verhouding tot de gebruiksmaanden. Elke begonnen maand geldt als een voltooide maand. Door de kaarthouder of de abonnementnemer van een kaart 1 jaar.
* Terugbetaling van in euro betaalde Abonnementskaarten is uitsluitend mogelijk in euro en terugbetaling van Abonnementskaarten die met blue credits zijn betaald, is uitsluitend mogelijk met blue credits.
Voor uw abonnementskaart kunt u het herroepingsrecht uitoefenen vanaf het ogenblik dat deze op afstand werd aangekocht (online of via telefoon).
In overeenstemming met de geldende wettelijke bepalingen heeft u een periode van 14 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van uw kaart, wat overeenkomt met de aanmaakdatum, om uw herroepingsrecht uit te oefenen. Deze herroepingsperiode kan worden uitgeoefend zonder opgaaf van redenen of het betalen van een boete, met uitzondering van de uitgiftekosten.
Wenst u van dit herroepingsrecht te genieten hoewel u (ongebruikte) tickets aan gereduceerd tarief met de betreffende kaart hebt aangekocht, moet u eerst een annuleringsverzoek indienen voor alle relevante reizen, onder voorbehoud van de annuleringsvoorwaarden die van toepassing zijn op deze tickets.
In het geval dat u met de betreffende kaart al een ticket aan gereduceerd tarief hebt gebruikt, wordt het gebruik van dit ticket beschouwd als een afstand van uw herroepingsrecht.
Na deze periode van 14 dagen komt u niet meer in aanmerking voor terugbetaling van uw abonnementskaart. De servicekosten komen niet in aanmerking voor terugbetaling.
* De abonnementskaarten die werden betaald in euro komen slechts in aanmerking voor terugbetaling in euro en de abonnementskaarten die werden betaald via blue credits komen slechts in aanmerking voor een terugbetaling in blue credits.
Niet-leden worden automatisch lid van het loyaliteitsprogramma van Air France KLM. Als dit lidmaatschap niet gewenst is, dan kan het betreffende vakje op het formulier worden aangekruist. De algemene voorwaarden van het Flying Blue-programma kunnen worden aangevraagd bij Air France. De eerste aankoop van een Abonnementskaart levert een bonus van 2 500 Miles en 20 XP (Experience Points) op. Verlenging van deze kaarten binnen 90 dagen na afloop van de geldigheidsperiode, levert een bonus van 5 000 Miles en 20 XP op. Miles en XP (Experience Points) voor aankopen of verlengingen worden op het Flying Blue-account van de kaarthouder bijgeschreven op de datum waarop de kaart geldig wordt (zichtbaar op het account vanaf 14 dagen daarna).