Abonnementskaarten
Door de vervoerder: elke wijziging van het programma die een stijging van het aantal vluchten tot gevolg heeft, is ten gunste van de passagier. Elke vermindering van het aantal vluchten en elke opheffing van een lijn, zowel tijdelijk als definitief, geeft geen enkel recht op terugbetaling van de kaart. Door de kaarthouder of de abonnementnemer: de wijziging van het contract moet ten minste 8 dagen van tevoren worden aangevraagd.
Wijziging is alleen toegestaan voor de vervanging van het oorspronkelijke contract door een contract van een hogere waarde. De restwaarde van het oorspronkelijke contract wordt berekend in verhouding tot de gebruiksmaanden om het verschil met het nieuwe eenjarige contract te innen. Elke begonnen maand geldt als een voltooide maand. In andere dan bovengenoemde gevallen, leidt elke wijziging van het contract tot beëindiging volgens de voorwaarden gesteld onder 'Beëindiging van het contract'.
Door de vervoerder: elke opheffing van een Abonnementskaart geeft recht op terugbetaling van de kaart, berekend op basis van de restwaarde in verhouding tot de gebruiksmaanden. Elke begonnen maand geldt als een voltooide maand. Door de kaarthouder of de abonnementnemer van een kaart 1 jaar.
* Terugbetaling van in euro betaalde Abonnementskaarten is uitsluitend mogelijk in euro en terugbetaling van Abonnementskaarten die met blue credits zijn betaald, is uitsluitend mogelijk met blue credits.
Votre carte Abonnement est concernée par l’exercice du droit de rétractation dès lors qu’elle a été achetée à distance (en ligne ou par téléphone).
Conformément aux dispositions légales en vigueur, pour exercer votre droit de rétractation vous disposez d’un délai de 14 jours calendaire à compter de la date de réception de votre carte correspondant à sa date de création. Ce délai de rétractation peut s’exercer sans avoir à justifier de motifs ni à payer de pénalité, hors frais d’émission.
Si vous souhaitez bénéficier de votre droit de rétractation alors que vous avez acheté des titres de transport à tarif réduit (non encore utilisés) avec ladite carte, vous devrez d'abord demander l’annulation de l'intégralité des voyages concernés, sous réserve des conditions d'annulation applicables aux billets.
Dans l’hypothèse où vous auriez déjà utilisé un titre de transport à tarif réduit avec ladite carte, dès lors, l’utilisation du titre de transport vaut renonciation au bénéfice du droit de rétractation.
Passé ce délai de 14 jours la carte Abonnement n’est pas remboursable. Les frais de service ne sont pas remboursables.
* Les Cartes d'Abonnement réglées en Euros ne pourront faire l'objet d'un remboursement qu'en Euros et les Cartes d'Abonnement réglées en blue credit ne pourront faire l'objet d'un remboursement qu'en blue credits.
Niet-leden worden automatisch lid van het loyaliteitsprogramma van Air France KLM. Als dit lidmaatschap niet gewenst is, dan kan het betreffende vakje op het formulier worden aangekruist. De algemene voorwaarden van het Flying Blue-programma kunnen worden aangevraagd bij Air France. De eerste aankoop van een Abonnementskaart levert een bonus van 2 500 Miles en 20 XP (Experience Points) op. Verlenging van deze kaarten binnen 90 dagen na afloop van de geldigheidsperiode, levert een bonus van 5 000 Miles en 20 XP op. XP (Experience Points) voor aankopen of verlengingen worden op het Flying Blue-account van de kaarthouder bijgeschreven op de datum waarop de kaart geldig wordt (zichtbaar op het account vanaf 7 dagen daarna).